Uleiul presat la rece - sanatate curata

Uleiul presat la rece - sanatate curata

2015-05-02 14:21:56

Povestea uleiurilor presate la rece  începe, firesc, de pe vremea când apar primele prese... În 1998, într-o mică localitate din inima Transilvaniei( Luna, de lângă Cluj), familia Tulai se ocupa de presa din sat, la care agricultorii din zonă veneau ca la moară, cu sămânța de floarea soarelui și plecau acasă cu uleiul. Oameni harnici, respectați, cu rânduiala și așezarea ardelenului. Aveau două fete pe care le țineau la școli înalte, care au ajuns să lucreze în multinaționale taman în capitală. Într-o zi, Felicia, fata cea mică, i-a anunțat că renunță la slujba ei bine plătită din București, ca să se întoarcă acasă și să facă, împreună, propriul lor ulei, branduit, cu poveste și sănătos, așa cum nu mai găsise altul nicăieri pe unde umblase!

Și așa a început povestea Luna Solai. În 2011. Cu o idee, curaj și încredere în calitățile produsului românesc autentic. O echipă de 3 oameni: tatăl - creierul, mama se ocupă de implementare iar Felicia - brand managerul cu rol clar în dezvoltarea și promovarea produsului.  În 2012 se lansează brandul Luna Solai (cu ocazia participării la prima expozitie internațională, Paris-SIAL) A fost și anul în care au fost auditați și certificați ISO 22000 și totodată nominalizați pentru Cel Mai Promițător Brand.

Uleiul de floarea soarelui a fost primul lansat -  familia Tulai avea deja experiență bogată în producerea acestuia.  “De la Luna” a venit apoi cu uleiul de in și uleiul de dovleac obținute tot prin presare la rece. Au urmat uleiul de nucă, uleiul de rapiță și uleiul de cânepă. Încet-încet, cu pași mici și bine așezați, Luna Solai ajunge ”Cel Mai Iubit Brand din Transilvania”. Între timp, uleiurile lor sunt cunoscute și apreciate de bucătari din țară și străinătate, de persoane publice și mai ales de consumatorii de produs românesc de calitate. Mai mult, Luna Solai devine o sursă de inspirație pentru cei care se află la început de drum în ceea ce privește presarea la rece a uleiurilor.

ulei

ulei2

Ce este uleiul presat la rece?

Uleiul presat la rece este un produs obținut prin zdrobirea semințelor oleaginoase și presarea lor fără ca ele să fie supuse unor procese termice. Folosirea căldurii la fabricarea uleiului sporește cantitatea de produs obținută, însă reduce cantitatea de vitamine, minerale și substanțe nutritive, modifică aroma naturală, calitatea lor și aduce modificări organoleptice. Tehnologia presării la rece  ajută la păstrarea gustului natural, specific semințelor, permite extragerea într-o proporție mai mare a nutrienților, antioxidanților, vitaminelor, mineralelor etc.

-----

Prospetimea, calitatea și gustul excellent, sunt principalele proprietăți ale uleiurilor LunaSolai

LunaSolai, fabricat prin tehnologia presării la rece, este un produs natural, obținut din semințe alese cu grijă, nesupuse tratamentelor termice sau chimice, ceea ce conferă produsului o calitate superioară uleiurilor presate la cald sau rafinate. Uleiurile astfel procesate, printr-un procedeu pur, păstrează bogăția de elemente nutritive, vitamin și minerale conținute de semintele din care sunt fabricate. Uleiul obținut din presarea semințelor conține, pe lângă lipide, numeroși alți constituenți – compuși aromatici, care dau caracterul culinar al uleiului, vitamine și multe altele. Acestea dau mâncării gust și arome plăcute, naturale, folosirea lor în dieta zilnică având un rol important în menținerea sănătății organismului (prevenirea proceselor de îmbătrânire, scăderea colesterolului și hipertensiunii arteriale, a riscului de accident vascular, eliminarea problemelor gastrice, etc)

În afara gătitului, uleiurile procesate la rece se folosesc în cosmetică, farmaceutică sau medicină naturistă, datorită conținutului lor bogat în vitaminele A, B, D, F, K, E, acizi grași (antioxidanți) omega 3, 6, 9, zinc, magneziu, fier, fluor, iod, potasiu, calciu, cupru, mangan, sodiu, fosfor, seleniu, sulf, etc. Folosirea acestor uleiuri ajută la prevenirea și/sau tratarea unor afecțiuni cum ar fi: cancerul de sân și colon (uleiul de in); afecțiuni ale prostatei (uleiul de dovleac); afecțiuni ale sistemului nervos (uleiul de floarea soarelui și uleiul de in)

----

Furnizor al Casei Regale

Luna Solai a primit pe 30 noiembrie 2014, calitatea de Furnizor al Casei Regale a României pentru uleiurile presate la rece. Titlul a fost înmânat de Alteța Sa Regală Principesa Margareta, în numele Majestății Sale Regele Mihai, în cadrul ceremoniei ce a avut loc la Palatul Peleș din Sinaia.

Casa Regală oferă calitatea de Furnizor al Casei Majestătii Sale Regelui, ca semn de recunoaștere și de apreciere a calității deosebite a produselor sau a serviciilor oferite de o persoană sau de o companie comercială. Astfel, acordarea Calității de Furnizor implică un înalt standard al produselor și serviciilor, constanță, seriozitate și înalt profesionalism din partea companiei comerciale sau a persoanei furnizor.

-----

Premiul – Superior Taste Award

Uleiul de floarea soarelui presat la rece Luna Solai a fost testat și evaluat de iTQi- Institutul de Calitate și Gust de la Burxelles : Superior Taste Award cu 1 Golden Star.

Premiul  Superior Taste Award  este o recunoaștere internațională unică, ce se bazează pe testarea în orb (fără a se cunoște identitatea produsului – denumire, producător, etichetă etc), efectuată de către bucătari, somelieri, experți în gust și calitate cu stele Michelin și leaderi de opinie din 15 state.

Similar cu celebrul ghid Michelin în gastronomie, ITQI nu organizează un concurs, ci o evaluare/recunoaștere de produse pe baza meritelor proprii. Numai produselor care au primit o notă mai mare de 70% se va acorda distinctia “Superior Taste Award” cu una, două sau trei stele de aur.

felicia

Felicia Tulai : “ Eu am crezut și cred în continuare că produsul nostru trebuie să reprezinte valorile familiei noastre: respectul față de consumator înseamnă respectul față de noi. Produsul este imaginea noastră, atât pe interior cât și pe exterior. Încercăm să păstrăm, în permanență, un echilibru între producție și cerere, încercăm să facem o estimare realistă asupra ritmului în care noi reușim să ne dezvoltăm piața de desfacere și să nu lucrăm cu stocuri mari. Stocul nostru acoperă necesarul pentru luna următoare; altfel spus, uleiurile noastre sunt, în permanență, proaspete. Ne aflăm într-un moment în care consumatorul caută tot mai mult produse sănătoase, naturale, proaspete. Seriozitatea, perseverența, respectul față de produsul și consumatorul tău sunt valorile care ar trebui să le urmărească orice producător. “

-----

Text: Coltul Romanesc  / fotografii: colectia personala Luna Solai

 

Postat în Producatori / Creatori / Designeri De

Colţul Românesc